יום שישי, 9 באפריל 2010

מועדון ארוחת הבוקר

הייתי בפולין. זה לא היה טיול שורשים וגם לא מסע בעקבות... זה היה ביקור. קצת מוזר היה לבקר שם, אבל טעים. בגפילטע פיש לצד ג'לי רוטט לא ניתקלתי, אבל בארוחות בוקר מצויינות - כן.

בכפר, באמצע שום מקום, הוגשו לנו בלינצ'ס טריים טריים, מלאים בתערובת חמה ומתקתקה של תפוחים וקינמון. מעל, מוסיפים קצת צבע, כמה פירות יער מכל מיני סוגים, בצד שמנת מתוקה וכמובן קפה חזק וטוב.


ארוחת בוקר. גרנולה. איך מכינים? מערבבים בקערה גדולה: שיבולת שועל, גרעיני דלעת, גרעיני פשתן, שקדים (פרוסים או שלמים) וצימוקים. אפשר להוסיף גם גרעיני חמניה ומשמש (קצוץ גס). אני מוותרת על השניים האחרונים. בינתיים, מחממים תנור לחום של 180 מעלות.




בסיר על האש מבשלים חמאה, דבש (אפשר להשתמש בסילאן במקום) וקינמון במשך כמה דקות, עד שהתערובת מקבלת גוון כהה.



שופכים את התערובת שהתבשלה על שיבולת השועל וחבריה, מערבבים היטב ומעבירים לתבנית גדולה, מצופה בנייר אפייה. משטחים את התערובת ואופים במשך 20-25 דק'. חשוב להקפיד כל כמה דקות לערבב את התערובת (אם היא משחימה מעט, אל דאגה). כשמוכנה, מוציאים מהתנור, ממתינים מעט שתתקרר ו - Bon Appetit :-)


טיפ קטן: כדי שנייר האפייה יידבק היטב לתבנית, מומלץ לטפטף כמה טיפות מים על התבנית ולהניח את הנייר מעל (המיים כמו דבק. ידביקו את הנייר לתבנית).

לרשום ולא לשכוח:
6 כוסות שיבולת שועל
2 כוסות גרעיני דלעת
2 כוסות שקדים שלמים או פרוסים
1 כוס גרעיני פשתן
1+1/2 כוסות צימוקים
120 גר' חמאה
1+1/2 כוסות דבש/סילאן
1 כפית קינמון


להתחלה, הקליקו כאן

Love is in the Air

בשבילי אוסטרליה היא אהבה ממבט שני. רק בפעם השנייה שביקרתי בה הבנתי ששם הייתי רוצה לגור (ואולי זה יקרה. who knows), ביבשת המקסימה והענקית הזו. עם שכנים שמקפצים להם על שתיים או מבלים שעות על צמרות העצים (נהנים להם מאדי האקליפטוסים הממסטלים), עם שפה, שטוענים שהיא אנגלית, אבל לפעמים קשה להבין אותה ועם מרחבים בלתי נגמרים, שמיים מלאי כוכבים וחופים ארוכים ארוכים...


אני מאד אוהבת להכין את העוגיות האלו. הן קלות להכנה, לא דורשות התארגנות מיוחדות ותמיד תמיד יש לי את כל החומרים שצריך כדי להכין אותן. ביצים, סוכר, שמן, קמח, אבקת אפייה, קינמון והרבה הרבה אהבה... מערבבים את כל החומרים, מרדדים על משטח מקומח מעט וקורצים לבבות מהבצק. מניחים את הלבבות בתבנית מכוסה בנייר אפייה, מפזרים מעל כל אחת בנדיבות קינמון וסוכר ומכניסים לתנור, שחומם מראש ל-180 מעלות לרבע שעה. מחכים שיתקררו ו... Bon Appetit :-)






לרשום ולא לשכוח:
2 ביצים
3/4 כוס סוכר
1/2 כוס שמן
2 כוסות קמח
1/2 שקית אבקת אפייה
לקישוט: רבע כוס סוכר+ כף קינמון גדושה


להתחלה, הקליקו כאן

Potato, Potahto, Tomato, Tomato


פריז נורא נורא יפה. יש בה שווקים מקסימים, מאפיות קטנות ומפתות ומסעדות גורמה אלגנטיות... אז איך זה שאחרי הביקור בה, הדבר היחיד שבאמת באמת התחשק לי לאכול היה שקשוקה???

אני מכירה כמה אנשים (טובים!) שלא אוכלים עגבניות (אלא אם כן, הן מוגשות בבקבוק לחיץ שכתוב עליו "קטשופ"...). עגבניה, כנראה, היא מסוג הפירות (לא. זו לא טעות... בניגוד למה שחשבתם שנים - הפתעה. עגבניה היא פרי!) שאוהבים, או שלא אוהבים (כמו כוסברה...). אז אני אוהבת כוסברה (מאד. מאד. מאד) ואני גם אוהבת עגבניות. לפעמים, כשהעגבניות אצלי במקרר מתחילות להראות אותות-מצוקה, אני יודעת שהגיע הזמן לשקשוקה.

שקשוקה עם הרבה עגבניות אדומות, עסיסיות, בצל חתוך לפרוסות, מעט שום ו/או רוטב טבסקו, רסק עגבניות וביצים. מתבלים במלח, פלפל שחור ואורגנו טרי או יבש. פיתה חמה בצד או חלה מתוקה... ו-ואללה (במילרע). ארוחה בחמש דקות.

שמים בקערת מיקסר את כל החומרים ולשים במשך 7 דק' במהירות בינונית (את הצימוקים אפשר להוסיף לקראת סוף הלישה). משמנים את הבצק, מכסים ומתפיחים עד שמכפיל את ניפחו. מחלקים את הבצק לשלוש רצועות וקולעים לצמה. מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה (במקום בנייר אפייה, ממליצה להשתמש במשטח סיליקון לאפייה) ומחכים עד שהבצק יתפח שוב. מברישים במעט ביצה ומפזרים שומשום או פרג. אופים בתנור בחום של 180 מעלות במשך 30-40 דקות. מממ... מריחים? Bon Appetit :-)


חלה מתוקה - לרשום ולא לשכוח:
לבצק -
500 גרם קמח לבן רגיל
25 גרם שמרים
2/3 כוס סוכר
60 גרם חמאה
1 כוס מים
1 ביצה
3/4 כוס צימוקים (בגדר המלצה... לא חייבים)
לקישוט - שומשום/פרג

להתחלה, הקליקו כאן

Spring


פוסט ראשון. מתחילים להרגיש את הקיץ. אפשר כבר ללכת יחפים על הריצפה הקרה ולישון עם שמיכה דקה. מתחשק לאכול, אבל משהו קר. פחות מתחשק לבשל. במקרר אצלי "נח" לו (מילה נירדפת ל"נישכח") כבר כמה ימים כרוב לבן. יום שישי. צהריים. הרעב מציק וחם. ניזכרתי בכרוב... סלט כרוב קייצי וטעים.


איך מכינים:
קוצצים כרוב לבן, בינוני, לרצועות דקות (אבל לא דקות מדי). במחבת - קולים שומשום מלא. בינתיים, מכינים את הרוטב. בצנצנת - רבע כוס שמן (לא שמן זית. שמן תירס או חמניות), רבע כוס סויה, רבע כוס חומץ (אני משתמשת בחומץ תפוחים) ושליש כוס סילאן (או סוכר חום). מנערים את הצנצנת היטב ושופכים על הכרוב. מוסיפים מעל את השומשום הקלוי ומערבבים. מכסים ומכניסים למקרר לכמה שעות (ככל שישאר במקרר יותר - כך הטעמים יספגו טוב יותר). זהו. מוכן. Bon Appetit :-)


לרשום ולא לשכוח:
1/4 כוס שמן
1/4 כוס סויה
1/4 כוס חומץ
1/3 כוס סילאן/סוכר חום
כרוב לבן
כוס שומשום מלא

להתחלה, הקליקו כאן