יום שישי, 23 באפריל 2010

Something Sweet


אם הייתי צריכה לבחור בין מתוק למלוח, הייתי בוחרת במלוח. אבל... מכיוון שאני לא צריכה לבחור (וטוב שכך), הגיע הזמן למשהו מתוק. משהו שוקולדי, נמס בפה, קל להכנה והכי חשוב - טעים!!!


אז מה בתפריט המתוקים להיום? בראוניז שוקולד. המתכון המקורי כלל גם שמנת חמוצה וכמות גדולה יותר של שוקולד. אני... אני טעיתי פעמיים. טעות ראשונה - היתה לי כמות קטנה מדי של שוקולד מריר. טעות שנייה - מאיזושהי סיבה שכחתי (!!!) להוסיף לחומרים שמנת חמוצה. לשמחתי, ובמקרה הזה, על טעויות לא תמיד משלמים... ולמרות הכל - יצא מצויין.




אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 180 מעלות. בסיר על האש ממיסים חמאה, וכשנמסה, מוסיפים לה את השוקולד המריר (יש לקצוץ אותו גס לפני כן). ממשיכים להמיס את התערובת (להקפיד שלא תרתח) וכשהשוקולד נמס והתערובת אחידה, מוסיפים את הסוכר. מערבבים היטב, מורידים מהאש ומקררים מעט. כשהתערובת פושרת מוסיפים את הביצים (אחת, אחת) ומערבבים היטב. מוסיפים את תמצית הוניל, הקמח, השוקולד צ'יפס ואת אגוזי הלוז.

מערבבים ליצירת תערובת אחידה ומשטחים אותה בתבנית, מכוסה בנייר אפייה (במתכון המקורי יש להוסיף גם 1 כוס שמנת חמוצה, לאחר שמוסיפים את הביצים, ובמקום 300 גרם שוקולד >> 600 גרם, בשלב בו מוסיפים את השוקולד לחמאה). אופים במשך 40 דקות, לאחר מכן מכסים את התבנית בנייר כסף ואופים 10 דקות נוספות. מניחים לבראוניז להתקרר וחותכים לקוביות. מי שאוהב - אפשר לפזר מעל אבקת קקאו. Bon Appetit :-)



לרשום ולא לשכוח:
300 גרם חמאה
300 גרם שוקולד מריר
3 כוסות סוכר חום (660 גרם)
6 ביצים
4 כפיות תמצית וניל
2+1/4 כוסות שוקולד צ'יפס מריר (300 גרם)
1+1/2 כוסות קמח (220 גרם)
1+1/2 כוסות אגוזי לוז טבעיים (220 גרם)

להתחלה, הקליקו כאן