יום ראשון, 16 בינואר 2011

ריבת חלב ביתית ופנקייק... על הדרך

אני מאד מאד מאד אוהבת ריבת חלב, אבל היא לא מסוג הדברים שאפשר למצוא באופן קבוע אצלי במטבח... עד שפתאום מתחשק לי נורא, ואז - מפשילה שרוולים וניגשת למלאכה.


את המתכון של יעל גרטי ניסיתי דיי מזמן, וכשראיתי כי טוב - הפך המתכון לאחד מ"מתכוני הבית" שלי. הכנתי אותו כמה וכמה פעמים ובכל פעם יצא מצויין. ומאז, אני לא קונה יותר ריבת חלב, אלא מכינה בעצמי. וההכנה - פשוטה וקלה. והכי חשוב - התוצאה טעימה במיוחד.

לרשום ולא לשכוח:
3 ליטר חלב
1 ק"ג סוכר
1 כפית תמצית וניל
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה


אופן ההכנה:
מערבבים בסיר: חלב, סוכר ווניל, עד להמסת הסוכר. מבשלים במשך 20 דקות עד לרתיחה. מורידים מהאש, מוסיפים את אבקת הסודה לשתייה ומחזירים חזרה לאש בינונית-נמוכה לבישול של שעתיים-שלוש, עד שמתקבלת תערובת סמיכה בצבע חום בהיר. מקפידים במהלך שעות הבישול לערבב היטב כל חמש דקות. ואם אתם לא רוצים לערבב ולהיות צמודים לסיר: פיתרון מצויין - ניתן להניח בסיר, לאחר שהוספתם את אבקת הסודה לשתייה, כמה גולות. אלו, בגלל החום והרתיחה, יקפצצו להן בשמחה בסיר, מה שיעזור בערבוב התערובת. אני עושה גם וגם. נותנת לגולות לעשות את העבודה שלהן ו... אני עצמי עושה את העבודה שלי, אבל בתדירות נמוכה יותר. כל 15 דקות ניגשת לסיר, בודקת את מצב הריבה ומערבבת מעט. יוצא טעים טעים טעים...


ואם מתוק, אז משהו מתוק נוסף, על הדרך - פנקייק. אחד המתכונים הקלים והטובים במיוחד:


לרשום ולא לשכוח:
1 כוס קמח
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
1 כפית סוכר
1 ביצה
3/4 כפית אבקת אפייה
1 כוס חלב
1/2 כפית מלח
1 כף חמאה מומסת


מערבבים את כל החומרים היטב ובעזרת כף מרק גדולה שופכים בכל פעם מנה מהתערובת למחבת חמה. כשנוצרות בועות בתערובת, הופכים את הפנקייק לצידו השני וכששני הצדדים מקבלים גוון זהוב-חום בהיר והפנקייק תופח, יודעים שמוכן. שופכים למעלה סירופ מייפל, דבש, סילאן או אבקת שוקו (למי שאוהב את המתיקות השוקולדית) ונהנים מכל ביס מתוק וטעים שנמס בפה. Bon Appetit :-)



... ועכשיו, ברשותכם, ואחרי כל המתכונים האלה, אכין לי תה, אקח ביסקוויט, אמרח עליו ריבת חלב ואשב לי מול האח (הגדול)... אחח... החיים הטובים...

לתחילת העמוד, הקליקו כאן.