יום שני, 19 באפריל 2010

Made in Israel


יום הולדת שמח, מדינה יקרה. ומה יותר ישראלי מרול של סושי?...

לאחר כמה ניסיונות כושלים של גלגולי סושי, למדתי סוף סוף את השיטה (ולא. לא במסגרת סדנת סושי) והצלחתי להכין סושי בלי שיתפרק או... ייצא מרובע! אמנם לא ברמה של סושיה מובילה, וגם לא חצי מובילה, אבל יוצא נחמד. לסושי שלי אני לא מוסיפה תוספות יוצאות דופן או מורכבות מדי. הכל פשוט, קל וטעים. גם לא דורש התארגנות מיוחדת. סושי בסגנון ישראלי. סושי למתחילים. 


אז מה צריך? צריך אצות (אצות נורי לסושי), טונה (מקופסת שימורים. אמרנו ישראלי, לא???), גזרים, מלפפונים, ווסאבי (יש לי אבקה להכנת ווסאבי. מוסיפים מים ו... הופ. יש ווסאבי. במקום, אפשר לקנות משחת ווסאבי) והכי הכי חשוב, מוצר, שהתחדשתי בו לפני מספר ימים - שומשום בטעם ווסאבי. לאורז - אורז לסושי, סוכר, מלח וחומץ אורז (אני מתבלת גם ב"חומץ אימבושי" - Umebushi Vinegar). צריך גם רוטב סויה, כמובן וזהו. כל אחד יכול.

מבשלים בסיר כוס אורז לסושי ב- 1+3/4 כוסות מים. כשהאורז מוכן מעבירים אותו לקערה גדולה ומוסיפים: 2 כפות חומץ אורז, 1 כף חומץ אימבושי, 1 כף סוכר ו-1 כפית מלח. מערבבים את הכל ומניחים בצד שיתקרר. האורז התקרר? מצויין. יאללה - לגלגול. על מחצלת סושי, מניחים אצה ועל קצת פחות מ-3/4 משיטחה מניחים את האורז (יש להשאיר שוליים). את האורז מהדקים לאצה (עושים זאת בידיים מעט רטובות), מורחים עליו מעט ווסאבי ובשליש הראשון שלו מניחים גזר, מלפפון וטונה (אפשר להוסיף אבוקדו, סלמון, בצל ירוק ועוד תוספות רבות ומגוונות, על פי הטעם האישי) ומגלגלים בעזרת המחצלת. את ה"נקניק" שהתקבל, חותכים בעזרת סכין חדה ומעט רטובה לפרוסות. זהו. Bon Appetit :-)







לרשום ולא לשכוח:
1 כוס אורז לסושי
1+3/4 כוסות מים
2 כפות חומץ אורז
1 כף סוכר
1 כף חומץ אימבושי (לא חובה)
1 כפית מלח
ווסאבי
רוטב סויה
אצות נורי
למילוי: גזר, מלפפון, טונה, סלמון, בצל ירוק

להתחלה, הקליקו כאן