יום שישי, 16 באפריל 2010

Cheers Mate


לא תכננתי להגיע לניו זילנד. זה קרה במקרה. כמו כל הדברים הטובים... אם כבר עברתי חצי עולם והגעתי עד אוסטרליה, למה לא להמשיך גם לניו זילנד?... וגיליתי מדינה מקסימה מקסימה, עם מליון כבשים חייכניות (בדרך כלל), עם גבעות ירוקות, אגמים צלולים, הרים מושלגים, קרחונים, עיירות קטנות, ערים גדולות, מקומיים אדיבים ויופי שקשה לתאר במילים!

אומרים שאירלנד מזכירה קצת את ניו זילנד.

בעקבות חיבתי הידועה ללחמים ואהבתי, הידועה גם כן, למזמוזי בצק, החלטתי להכין לחם קצת שונה. אמנם הזנחתי לאחרונה מעט את "אופה-הלחם" שלי והבטחתי לו, ובמיוחד אחרי פסח, שלא יצבור יותר אבק ויחזור לתפקד כמו פעם, אבל התגעגעתי לאתגר ורציתי לעשות משהו בעצמי. הפעם - לחם סודה אירי (את המתכון לקחתי מהבלוג המקסים הזה של מירי).

אופן ההכנה: מערבבים בקערה את כל החומרים היבשים: קמח (אני השתמשתי בשטיבל 1 - קמח רב תכליתי), סוכר, מלח ואבקת סודה לשתייה. ממיסים לכמה שניות במיקרוגל חמאה ומוסיפים אותה לתערובת החומרים היבשים. מוסיפים צימוקים ומערבבים שוב. לתערובת שהתקבלה מוסיפים ביצה וריוויון ומערבבים את הכל היטב, עד שכל החומרים נטמעים זה בזה. מהבצק שהתקבל (לא להבהל. הבצק יוצא רך/לח מעט) יוצרים כדור על משטח מקומח, עם סכין עושים במרכזו X קטן ומעבירים לתבנית משומנת (אני השתמשתי בתבנית עוגה רגילה, בקוטר של 26. אפשר בתבנית קטנה יותר. לדעתי אין משמעות לצורת התבנית, אלא אם כן חשוב לכם שתהיה צורה מאד מוגדרת לכיכר).




את התבנית מכניסים לתנור, שחומם מראש ל-200 מעלות, למשך 35 דקות. מכניסים קיסם, אם יוצא יבש - הלחם מוכן. אם לא - יש להכניס חזרה לתנור לחמש/עשר דקות נוספות. זהו. הלחם מוכן והבית אפוף ניחוחות משגעים של לחם טרי טרי. קשה, אבל מומלץ להתאפק מעט ולתת ללחם להתקרר. והטעם - מצויין! כמו עוגה מתקתקה במרקם של לחם... Bon Appetit :-)




לרשום ולא לשכוח:
4+1/2 כוסות קמח רגיל (עפ"י כוסות המדידה שלי: 1 כוס=130 גר')
2 כפות סוכר
1 כפית מלח
1 כפית אבקת סודה לשתייה
100 גרם חמאה
1 כוס צימוקים
1 ביצה
1+3/4 כוסות ריוויון (500 מ"ל)


להתחלה, הקליקו כאן