יום חמישי, 13 במאי 2010

אם אין לחם... נאכל פיצה ותותים

יש כמה דברים שיש לי במטבח, שאני לא משתמשת בהם הרבה... לפעמים אפילו שוכחת שהם קיימים. אבל, וזה אבל גדול וחשוב, כשאני ניזכרת בהם, אני מודה על כל רגע של מחשבה שעלתה בראשי שהביאה אותי לרכוש אותם. אבן שמוט היא אחת מהם. היא יושבת לה, עם כל (כובד) משקלה, באופן קבוע אצלי בתנור (היא פשוט כבדה לי מדי מכדי להוציא אותה בכל פעם) ומשמשת על תקן של "משדרגת פיצות ומאפים"...



אני אוהבת להכין פיצות ואפעם לא מקפידה לחזור שוב על אותו מתכון בצק. לא בגלל שאני לא עיקבית (או שכן?), אלא בעיקר בגלל שעד היום לא מצאתי את "המתכון המנצח לבצק פיצה". אבל זה... עד לפני כמה ימים.





מתכון מנצח לבצק פיצה (וזה בדוק!!!):
500 גרם קמח (אני השתמשתי בקמח תופח)
25 גרם שמרים יבשים
1/4 כוס שמן זית
1/2 כפית סוכר
1 כפית מלח
1+1/4 כוס מים

מערבבים את כל החומרים עד לקבלת בצק. הבצק שמתקבל תופח היטב, גמיש ומספיק לגודל של תבנית תנור גדולה. מעל זה אפשר לפזר כיד הדימיון. אני הכנתי רוטב עגבניות פשוט משתי קופסאות רסק עגבניות, שום, מעט שמן זית, מעט אורגנו יבש, מלח ופלפל. כל זה במחבת. הרבה גבינה צהובה למעלה וזהו (אפשר להוסיף גבינה בולגרית, אננס, אנשובי, זיתים וכו' וכו').

כמה ימים אחר כך נחה עלי מוזת הבישול שוב. הפעם המוזה היתה צבעונית יותר. הכנתי סלט קייצי וטעים שכלל: עלעלים למיניהם, בייבי מוצרלה, אגסים ותותים. הרוטב היה משמן (לא זית. קנולה, למשל), רוטב סויה, חומץ תפוחים, מעט דבש וסוכר חום. מנערים הכל היטב בצנצנת ושופכים על הסלט כמה דקות לפני ההגשה.



לתותים שנישארו, מוסיפים חלב ומעט סוכר (אפשר גם לוותר על הסוכר), "מבלנדרים" (מלשון - בלנדר) ו... ואללה. שייק תותים משובח, רענן וקייצי!!! זהו.עכשיו אפשר להגיד שלום יפה לתותים... ולהתראות בעונה הבאה. Bon Appetit :-)


לתחילת העמוד, הקליקו כאן