יום שישי, 30 ביולי 2010

עוגת יומולדת


פעם היתה לנו בבית את עוגת היומולדת הקבועה. כל מי שחגג יומולדת זכה לקבל את העוגה הזו. עוגת שוקולד, עם קרם שוקולד, מתכון פשוט וקל, שתמיד זכה לשבחים ומחמאות. אולי בגלל הפשטות, אבל בעיקר - בזכות הטעם. ולכן, מאז, נקראה עוגת השוקולד הזו - "עוגת יומולדת". היא לקוחה מספר ישן נושן "עוגות לכל עת" של נירה שויאר והיא ללא ספק "עוגות השוקולד המנצחת שלי".

... אז מי אמר שצריך יומולדת כדי להכין עוגת יומולדת???

החומרים (עשיתי בדיוק בדיוק לפי המתכון המקורי, מלבד טויסט קטן):
1+1/2 כוס סוכר
1/2 כוס אבקת קקאו
1 כף אבקת קפה נמס
קורט מלח
3/4 כוס חלב
4 כפות ברנדי או יין רום (אני השתמשתי באייריש קרים. ממליצה!!!)
200 גרם מרגרינה/חמאה
6 ביצים
1+1/2 כוסות קמח תופח


אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום בינוני. מערבבים בסיר בישול 1 כוס סוכר, 1/2 כוס א.קקאו, 1 כף קפה נמס וקורט מלח. מוסיפים 3/4 כוס חלב ו - 4 כפות ברנדי או אייריש קרים ומבשלים על אש נמוכה עד שהסוכר נמס. מורידים מהאש ומוסיפים את החמאה. מערבבים היטב עד שזו נמסה.

בקערה נפרדת מפרידים 6 ביצים. את החלמונים מערבבים היטב ולאחר השוואת טמפרטורות (מוסיפים מעט מרוטב השוקולד החם לחלמונים) מוסיפים את יתרת החלמונים לשוקולד. מהקרם שהתקבל מודדים כוס (לקרם שיבוא, אח"כ, מעל העוגה) ואותה מכניסים למקרר. לעיסה שנותרה מוסיפים 1+1/2 כוסות קמח ומערבבים היטב.


את החלבונים מקציפים לקצב יציב, כשתוך כדי מוסיפים לו 1/2 כוס סוכר. את הקצף שהתקבל מוסיפים לקערה עם הקמח והשוקולד ומערבבים בתנועות קיפול. את העיסה כולה מעבירים לתבנית משומנת (עגולה, מס' 26) ואופים במשך 45 דקות בחום של 160-170 מעלות.

כשהעוגה מוכנה (נועצים במרכזה קיסם. אם יוצא יבש - מוכנה), מוציאים מהתנור ומעליה שופכים קפה (מכינים קפה ללא סוכר וחלב). אפשר לדלג על השלב הזה, לא מוכרחים לשפוך מעל העוגה קפה (אני אוהבת את זה. בדרך הזו העוגה לחה יותר). כשמתקררת מורחים את הקרם שהמתין בסבלנות במקרר. ועכשיו, הולכים להכין אספרסו, נותנים ביס בחתיכת עוגה ו... כן. זה הרגע שבו משמיעים מן סוג של "אוייייי" (או במילים אחרות - כמה טעים!!!). Bon Appetit :-)


נ.ב מכיוון שאני ידועה בחוסר סבלנותי, לא המתנתי (בסבלנות!) עד שהקרם יתקרר ויסמיך במקרר, ושפכתי אותו בעודו מעט נוזלי על העוגה (כפי שניתן לראות בתמונות). התוצאה - מצויינת גם כן!!!



לתחילת העמוד, הקליקו כאן