יום שישי, 9 באפריל 2010

מועדון ארוחת הבוקר

הייתי בפולין. זה לא היה טיול שורשים וגם לא מסע בעקבות... זה היה ביקור. קצת מוזר היה לבקר שם, אבל טעים. בגפילטע פיש לצד ג'לי רוטט לא ניתקלתי, אבל בארוחות בוקר מצויינות - כן.

בכפר, באמצע שום מקום, הוגשו לנו בלינצ'ס טריים טריים, מלאים בתערובת חמה ומתקתקה של תפוחים וקינמון. מעל, מוסיפים קצת צבע, כמה פירות יער מכל מיני סוגים, בצד שמנת מתוקה וכמובן קפה חזק וטוב.


ארוחת בוקר. גרנולה. איך מכינים? מערבבים בקערה גדולה: שיבולת שועל, גרעיני דלעת, גרעיני פשתן, שקדים (פרוסים או שלמים) וצימוקים. אפשר להוסיף גם גרעיני חמניה ומשמש (קצוץ גס). אני מוותרת על השניים האחרונים. בינתיים, מחממים תנור לחום של 180 מעלות.




בסיר על האש מבשלים חמאה, דבש (אפשר להשתמש בסילאן במקום) וקינמון במשך כמה דקות, עד שהתערובת מקבלת גוון כהה.



שופכים את התערובת שהתבשלה על שיבולת השועל וחבריה, מערבבים היטב ומעבירים לתבנית גדולה, מצופה בנייר אפייה. משטחים את התערובת ואופים במשך 20-25 דק'. חשוב להקפיד כל כמה דקות לערבב את התערובת (אם היא משחימה מעט, אל דאגה). כשמוכנה, מוציאים מהתנור, ממתינים מעט שתתקרר ו - Bon Appetit :-)


טיפ קטן: כדי שנייר האפייה יידבק היטב לתבנית, מומלץ לטפטף כמה טיפות מים על התבנית ולהניח את הנייר מעל (המיים כמו דבק. ידביקו את הנייר לתבנית).

לרשום ולא לשכוח:
6 כוסות שיבולת שועל
2 כוסות גרעיני דלעת
2 כוסות שקדים שלמים או פרוסים
1 כוס גרעיני פשתן
1+1/2 כוסות צימוקים
120 גר' חמאה
1+1/2 כוסות דבש/סילאן
1 כפית קינמון


להתחלה, הקליקו כאן

תגובה 1:

מירי אמר/ה...

איזה יופי של בלוג ! (אנחנו הכרנו את פולין בקיץ שעבר במסגרת "המסע לפולין" עם ילדי המחזור של בני ואנחנו דוקא מצאנו רגל קרושה מצוינת כמובן למי שאוהב.) נהנתי לקרוא וכמובן התמונות! המשיך לבקר אותך