יום שישי, 9 באפריל 2010

Potato, Potahto, Tomato, Tomato


פריז נורא נורא יפה. יש בה שווקים מקסימים, מאפיות קטנות ומפתות ומסעדות גורמה אלגנטיות... אז איך זה שאחרי הביקור בה, הדבר היחיד שבאמת באמת התחשק לי לאכול היה שקשוקה???

אני מכירה כמה אנשים (טובים!) שלא אוכלים עגבניות (אלא אם כן, הן מוגשות בבקבוק לחיץ שכתוב עליו "קטשופ"...). עגבניה, כנראה, היא מסוג הפירות (לא. זו לא טעות... בניגוד למה שחשבתם שנים - הפתעה. עגבניה היא פרי!) שאוהבים, או שלא אוהבים (כמו כוסברה...). אז אני אוהבת כוסברה (מאד. מאד. מאד) ואני גם אוהבת עגבניות. לפעמים, כשהעגבניות אצלי במקרר מתחילות להראות אותות-מצוקה, אני יודעת שהגיע הזמן לשקשוקה.

שקשוקה עם הרבה עגבניות אדומות, עסיסיות, בצל חתוך לפרוסות, מעט שום ו/או רוטב טבסקו, רסק עגבניות וביצים. מתבלים במלח, פלפל שחור ואורגנו טרי או יבש. פיתה חמה בצד או חלה מתוקה... ו-ואללה (במילרע). ארוחה בחמש דקות.

שמים בקערת מיקסר את כל החומרים ולשים במשך 7 דק' במהירות בינונית (את הצימוקים אפשר להוסיף לקראת סוף הלישה). משמנים את הבצק, מכסים ומתפיחים עד שמכפיל את ניפחו. מחלקים את הבצק לשלוש רצועות וקולעים לצמה. מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה (במקום בנייר אפייה, ממליצה להשתמש במשטח סיליקון לאפייה) ומחכים עד שהבצק יתפח שוב. מברישים במעט ביצה ומפזרים שומשום או פרג. אופים בתנור בחום של 180 מעלות במשך 30-40 דקות. מממ... מריחים? Bon Appetit :-)


חלה מתוקה - לרשום ולא לשכוח:
לבצק -
500 גרם קמח לבן רגיל
25 גרם שמרים
2/3 כוס סוכר
60 גרם חמאה
1 כוס מים
1 ביצה
3/4 כוס צימוקים (בגדר המלצה... לא חייבים)
לקישוט - שומשום/פרג

להתחלה, הקליקו כאן

אין תגובות: